Dag 2: Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jesse Oetelaar - WaarBenJij.nu Dag 2: Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jesse Oetelaar - WaarBenJij.nu

Dag 2: Bangkok

Door: Jesse

Blijf op de hoogte en volg Jesse

04 Augustus 2015 | Thailand, Bangkok

Vandaag hebben we in de ochtend het Koninklijk Paleis bezocht. Hier heeft onze Thaise gids ons een rondleiding gegeven. Echt wauw! Wat een enorm mooi paleis is dat. Zo'n mooie details op de muren, pilaren, binnen, buiten.. overal gewoon. Je weet niet waar te kijken. Hier dus eens even goed rondgekeken.
Aan het Koninklijk Paleis grenst de Wat Phra Kaew, de belangrijkste tempel van Thailand met binnen de Emerald Boeddha. Deze is niet heel groot, maar wel erg mooi om te zien.
Hierna weer lekker een Thaise lunch genuttigd.

In de middag hebben we een wandeling gemaakt door Chinatown. Onderweg hebben we verschillende producten mogen proeven. Heel apart maar wel lekker. Je ziet veel kleine winkeltjes en reataurantjes. Heel leuk! Het was maar een korte wandeling met de gids dus we zijn op eigen houtje nog verder gaan lopen. Je krijgt een goed beeld van hoe de Chinese gemeenschap in Bangkok leeft. Onderweg nog een plaatselijke bui gehad, maar dat was wel even lekker fris.

Daarna met de TukTuk terug naar het hotel gereden. Aan de overkant van het hotel nog even wat gedronken en daarna besloten om ergens in die straat een eettentje op te zoeken. We hebben lekker gegeten en zijn nog even over de avondmarkt gelopen. Ook weer een bijzondere ervaring. Er wordt van alles verkocht van fruit, souvenirs tot aan seksspeeltjes en dvd's.
Het blijft Bangkok en we hadden er al over gelezen maar toch blijft het dan raar om dat daar zo te zien.
Zo ook de pingpong shows.. Ik ga niet uitleggen wat het betekend, voor degene die het graag willen weten bestaat er Google. Laten we het erop houden dat er geen pingpong batjes gebruikt worden.

We hebben een top dag gehad en zijn gebroken na deze dag. Nu lekker slapen dus en morgen weer vroeg op.