Dag 3: Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jesse Oetelaar - WaarBenJij.nu Dag 3: Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jesse Oetelaar - WaarBenJij.nu

Dag 3: Bangkok

Door: Jesse

Blijf op de hoogte en volg Jesse

05 Augustus 2015 | Thailand, Bangkok

Vandaag stond er een vrije dag op de planning. Wel was er de optie om de Co van Kessel fietstocht door Bangkok te doen. Deze tocht is ons door meerdere mensen aangeraden en deze zijn we dan ook gaan doen. Het was een halve dagtocht. We zijn in de ochtend vroeg vertrokken naar het vertrekpunt. Daar aangekomen hebben we een korte uitleg gehad over waar we op moeten letten. Zoals links van de weg blijven fietsen, ze rijden hier links ipv rechts namelijk. Ook moet je goed op de brommers, auto's, overstekende thai, overstekende dieren enz. Goed opletten dus waar je fietst!
Onderweg merkte we wel waarom dit gezegd werd. Je fietst over smalle paden door de bossen, over water en door smalle steegjes. Ondanks dat het zo smal was kwam je wel tegenliggers tegen. Vooral voetgangers en brommers. Heel apart op zo'n smalle weg, helemaal achteraf. Heel gaaf om die fietstocht te doen, is zeker een aanrader voor iedereen die naar Bangkok gaat!
Het ene moment fiets je door het drukke centrum en het andere moment fiets je door 'de tropen' en langs houten hutjes. Lekker rustige omgeving is dat. Heerlijk!

Na de fietstocht weer een lekkere Thaise lunch gehad. De mensen koken hier altijd met dagverse producten. Ze gaan in de ochtend naar de markt toe en met die ingrediënten koken ze die dag. En ik moet zeggen dat je dat heel goed kunt proeven. Het smaakt erg goed en vers.

In de middag zijn we nog even naar de shopping mall geweest en daarna hebben we geluierd op de kamer. Even een uurtje of 2 relaxen. Die avond stond er een diner in het hotel op de planning. We hebben met heel de groep lekker gegeten daar en zijn op tijd gaan slapen. We moeten immers morgen weer vroeg op.