Dag 6: Kanchanaburi - Ayutthaya - Phitsanulok - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Jesse Oetelaar - WaarBenJij.nu Dag 6: Kanchanaburi - Ayutthaya - Phitsanulok - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Jesse Oetelaar - WaarBenJij.nu

Dag 6: Kanchanaburi - Ayutthaya - Phitsanulok

Door: Jesse

Blijf op de hoogte en volg Jesse

08 Augustus 2015 | Thailand, Ayutthaya

Vandaag weer een dagje reizen. We beginnen met de eerste 3 uur rijden voor de lunch. Onderweg stoppen we in de oude hoofdstad Ayutthaya om 2 tempels te bezoeken. De 1e tempel is een ruïne en staat in het Ayutthaya Historisch Park. Deze tempel is tijdens diverse aardbevingen helaas gesneuveld.
De 2e tempel is een hele bijzondere. De Wat Maha That. Dit is de benaming voor verschillende belangrijke boeddhistische tempels in Thailand. Bij deze staat een Boeddha van 16 meter hoog. Deze was vroeger het herkenningspunt voor de stad. Hetzelfde als het Vrijheidsbeeld voor New York is. Om de Boeddha te beschermen tegen weersinvloeden hebben ze hier een tempel omheen gebouwd. Wederom weer erg indrukwekkend. Deze Boeddha is echt enorm! Ook heel interessant om te zien hoe de mensen hier hun offers brengen.
Tot nu toe veel geleerd over het Boeddhisme. Het is een ontzettend mooi geloof.
We hebben geluncht in een mooie tuin net buiten Ayutthaya.

Na de lunch stond er een rit gepland van 5 uur. Dit was best een flinke maar een groot deel hiervan heeft de groep kunnen slapen. Laat in de middag zijn we aangekomen in Phitsanulok. De avond was ter vrije besteding. We hebben onze spullen op de kamer gezet en zijn op pad gegaan. We hadden een tip gekregen voor een mooie tempel daar in de buurt. Deze hebben we bezocht, maar helaas was deze al gesloten. Wel kregen we een korte rondleiding van een monnik die daar rondliep. Hij liet ons een boot zien. Dit is een oude boot van Koning Rama de 5e.
Hij heeft ons uitgelegd dat als je onder de boot doorkruipt het je geluk zal brengen. Er zijn meerdere manieren bij het Boeddhisme om te zorgen voor geluk, maar dit is wel een aparte manier.
Na hier kort rondgelopen te hebben zijn ee gaan eten en hebben we ons bed opgezocht. Zo'n dag breekt toch wel.