Dag 9: Doi Mae Salong - Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jesse Oetelaar - WaarBenJij.nu Dag 9: Doi Mae Salong - Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jesse Oetelaar - WaarBenJij.nu

Dag 9: Doi Mae Salong - Chiang Mai

Door: Jesse

Blijf op de hoogte en volg Jesse

11 Augustus 2015 | Thailand, Chiang Mai

Vanochtend ging om 05.30u de wekker al weer. Na het ontbijt zijn we de berg weer afgereden in de Songthaews (pickups) Vervolgens zijn we weer in de bus gestapt om verder te rijden naar de Witte Tempel, de Wat Rong Khun. Dit is een sprookjesachtige witte tempel die ingelegd is met duizenden kleine spiegeltjes. Mijn eerste indruk was: "Wow wat een kitschding" Maar als je even rond gelopen hebt zie je wel hoe mooi het is. Wederom ook weer zo gedetailleerd. Binnen in de tempel zijn ook mooie muurschilderingen te bewonderen.

Hierna zijn we verder gereden naar een warmwaterbron. Er waren 2 soorten bronnen te zien. Een van 65 graden, waar je een ei in kan koken en een met gewoom warm water wat je bij wijze van ook in bad doet. Dit is leuk om te zien en even te voelen hoe warm het is, maar ik vond het niet heel erg bijzonder.

Na de lunch hebben we een parasolmakerij bezocht. Heel leuk om te zien hoe deze nog met de hand gemaakt worden daar. Natuurlijk is deze plek ook erg toeristisch geworden. In de winkel kun je een parasol, waaier, telefoonhoesje, doosjes en nog veel meer kopen. Deze kun je dan buiten bij een van de thai laten beschilderen met wat je zelf maar wilt. De mooiste creaties komen erop te staan. Heel gaaf!

Vervolgens zijn we naar een zijdefabriek gegaan. Ook leuk om even gezien te hebben hoe zijde wordt gemaakt.

Eenmaal aangekomen bij het hotel in Chiang Mai, konden we ons even opfrissen en hebben we daarna genoten van een echte Thaise massage. Ik heb alleen mijn nek, schouders en rug laten masseren, omdat die het meest vast zaten. Echt een heerlijke massage gehad! Mijn schouders en rug zitten helemaal los. Mijn nek zit ook wat losser gelukkig. Aan het einde van de vakantie nog een keer laten doen in de hoop dat mijn nek helemaal los schiet. Lijkt me erg fijn...
Deze dag hebben we afgesloten bij de Italiaan. Even lekker Italiaans kunnen eten

• 12 Augustus 2015 - 18:20

Bert: