Dag 11: Chiang Mai - Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jesse Oetelaar - WaarBenJij.nu Dag 11: Chiang Mai - Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jesse Oetelaar - WaarBenJij.nu

Dag 11: Chiang Mai - Pai

Door: Jesee

Blijf op de hoogte en volg Jesse

13 Augustus 2015 | Thailand, Chiang Mai

Sawadi Ka!
Vandaag beginnen we aan onze 5-daagse reis door de bergen. We rijden de komende dagen met minibusjes ipv de grote bus omdat dat wat makkelijk rijdt in de bergen.
In de ochtend hebben we de Doi Suthep tempel bezocht. Deze is gelegen op een berg en bij helder weer heb je hier een prachtig uitzicht over Chiang Mai. Helaas was het niet helemaal helder dus hadden we niet echt goed uitzicht.
Om de tempel te bereiken kan je een steile trap volgen naar boven. Aangezien ik me niet fit voelde heb ik lekker de lift genomen. Boven ben ik op een bankje gaan zitten en is de rest de tempel gaan bekijken. Zelf heb ik er dus niet veel van gezien, maar heb me wel goed vermaakt. Zoals bij elke tempel, moest je ook hier je schoenen uit doen voordat je de tempel binnen gaat.
De meeste mensen zetten de schoenen netjes tegenover de tempel bij een bankje neer, maar ook hier heb je uitzonderingen op natuurlijk. Zodra 1 persoon zijn schoenen op de trap zet, volgen er meer. Al gauw stond het onderste gedeelte van de trap vol met schoenen en was er niet veel ruimte om naar boven te lopen.
Er liep een jongetje met zo'n grote trekker rond die de schoenen van de trap ging halen. Hij veegde ze letterlijk op een hoop, op de plek waar de schoenen wel hoorde te staan. Dit gaf hilarische beelden. Mensen die de trap af komen en denken shit waar zijn mijn schoenen. Dit maakte mijn dag al weer goed.

Na deze tempel zijn we verder gereden en zijn we na een uur gestopt voor een lekkere bak koffie. Het was heerlijk weer, maar in de verte hoorde je de regen al aankomen. Heel apart dat de regen je dan letterlijk tegemoet komt. Na de koffie zouden we naar een waterval lopen, maar dat hebben we maar niet gedaan ivm de hevige regen. We zijn doorgereden naar de lunch.

Na de lunch zijn we verder gereden in de richting van Pai. Onderweg zijn we nog even gestopt bij een mooi uitzichtpunt. Eenmaal aangekomen bij het resort hebben we nog even lekker kunnem zwemmen. In de avond zijn we naar het centrum van Pai geweest om te eten en te winkelen. Maar aangezien het hier dus regenseizoen is nu viel dat winkelen ook niet mee helaas.