Dag 13: Mae Hong Son - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Jesse Oetelaar - WaarBenJij.nu Dag 13: Mae Hong Son - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Jesse Oetelaar - WaarBenJij.nu

Dag 13: Mae Hong Son

Door: Jesse

Blijf op de hoogte en volg Jesse

15 Augustus 2015 | Thailand, Mae Hong Son

Vandaag hebben we een rustig dagje gehad. In de ochtend hebben we als eerste een tempel bezocht. Ook weer een hele mooie en doordat deze op een berg lag, hadden we een erg mooi uitzicht op Mae Hong Son. Het is niet heel groot, maar wel een gezellig stadje.

Hierna hebben we een bezoek gebracht aan een van de 4 langnekstammen die hier in het Noorden van Thailand leven. Helaas was de stam die we eigenlijk zouden bezoeken niet bereikbaar. Dit ivm de hevige regenval van de afgelopen dagen, waardoor de rivier die we over moesten met boten te wild was geworden. Dus vandaar dat we naar een andere stam zijn geweest.
Heel apart om te zien hoe vele vrouwen binnen zo'n stam, van die gouden ringen om de nek dragen.
Ik had in ons boek over Thailand al gelezen dat deze mensen eigenlijk gestopt waren met deze traditie. Dit totdat ze erachter kwamen dat toeristen best bereid zijn ervoor te betalen om die mensen te zien en er foto's van te maken. Toen werd de traditie ineens weer voortgezet.
Wij hebben dus ook maar 3 vrouwen gezien die echt de oude traditie volgen en waarbij die ringen dus ook echt vast zitten en ze ze niet zomaar af kunnen doen. Vele andere vrouwen hadden ook hun nek vol ringen, maar dit zat dan aan de achterkant vast met touwtjes of een andere soort sluiting, die ze bedekte met hun haar of wat doeken. Ik gok er dan ook op dat die vrouwen 's avonds alles af doen en de volgende ochtend alles weer om doen.
Persoonlijk vind ik dit erg jammer van hun traditie, maar ik snap anderzijds wel waarom ze het doen. Er moet immers geld binnen komen.

Na de lunch zijn we terug gereden naar het hotel en hebben we genoten van onze vrije middag. We hebben wat gezwommen en in de avond heerlijk gegeten in het hotel.

• 16 Augustus 2015 - 12:38

Opa En Oma:

Dag 13 net gelezen. Dat is altijd jammer als tradities verdwijnen.
    Maar ja hier in Brabant lopen ze ook niet meer met die grote poffers rond!!!!!
    Liefs voor jullie allemaal

• 17 Augustus 2015 - 22:05

Opa En Oma:

Op dag 13 heb ik al eerder gereageerd, maar dat is niet doorgekomen denk ik.Vandaar hier nog 'n keer.
    Dag 13 net gelezen. Dat is altijd jammer als tradities verdwijnen.
    Maar ja hier in Brabant lopen ze ook niet meer met die grote poffers rond!!!!!!
    Liefs voor jullie allemaal!!!

• 18 Augustus 2015 - 09:10

Jesse Van Den Oetelaar:

Ja is zeker jammer dat die tradities verwaarlozen. Mja het is toch zo. Verder nog steeds alles prima hier. Op naar een paar dagen aan het strand.. Groetjes Jesse