Londen dag 1 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Jesse Oetelaar - WaarBenJij.nu Londen dag 1 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Jesse Oetelaar - WaarBenJij.nu

Londen dag 1

Door: Jesse

Blijf op de hoogte en volg Jesse

12 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Vandaag zijn wij in alle vroegte vertrokken naar Londen. We zijn geland op Londen Stansted en vanuit daar hebben we de trein en metro naar het centrum genomen. We hebben onze baggage kunnen droppen bij Charing Cross station, echt een top service! Vanuit daar zijn we door St. James Park naar Buckingham Palace gelopen. Eenmaal daar zouden we nog een half uur moeten wachten op het zien van de wisseling van de wacht, dit schuiven we dus mooi door naar morgenvroeg. Hierna zijn we op zoek gegaan naar Spencer House. Uiteindelijk wel gevonden, maar bleek toch niet toegankelijk te zijn. Helaas! Dan maar verder lopen naar St. James Church. Hier mochten we wel naar binnen, maar ook hier hadden we pech. Er was een speciale ceremonie bezig, dus we besloten om maar verder te lopen naar St. James Square. Wij dachten even lekker in het parkje te gaan zitten om vast te kijken wat we daarna zouden doen, maar weer een domper, het park is op zondag dicht. We zijn door het St. James Park naar de metro gelopen. In dit park kom je ongeveer net zoveel eekhoorns als duiven tegen. Echt heel leuk om te zien dat die best tam zijn. Ze komen meteen op je af als je met iets ritseld. Daarna zijn we naar de Tower of London gegaan. Hier hebben we 2 uurtjes rondgelopen en erg veel gezien. Vervolgens hebben we even lekker geluncht en hebben we de Tower Bridge bezocht. Ook weer heel leuk om te zien! Daarna lekker langs de Thames afgelopen richting Piccadilly Circus. Daar nog even rondgelopen en vervolgens gaan eten in Chinatown. Nu zitten we lekker op de hotelkamer en gaan we zo slapen. Morgen staat er weer een hoop op de planning!