Dag 10: Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jesse Oetelaar - WaarBenJij.nu Dag 10: Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jesse Oetelaar - WaarBenJij.nu

Dag 10: Chiang Mai

Door: Jesse

Blijf op de hoogte en volg Jesse

12 Augustus 2015 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag staat er een vrije dag op de planning, maar we hebben 2 opties om te gaan doen. We kunnen naar het Elephant Nature Park of een wandeling maken door het Doi Inthanon National Park maken. We hebben uiteindelijk ervoor gekozen om de wandeling te gaan maken en dan tijdens onze stranddagen in Hua Hin naar een Wild Life Rescue Centre te gaan.
We vertrokken vanochtend al vroeg. Om 05.30u ging de wekker al weer en om 07.30u zaten we netjes in het busje richting het Doi Inthanon National Park.

De eerste stop is bij de Watchirathan waterval. Wauw! Echt een hele mooie waterval. Hier hebben we ook even een kop koffie gedronken en genoten van het uitzicht op de waterval. Hierna vervolgen we onze weg naar het Doi Inthanon National Park. Hier hebben we een wandeling van ongeveer 2 uur gemaakt. Dwars door de 'jungle' van Noord-Thailand. Over smalle paden en bruggen over de rivier. Echt een hele gave wandeling. Het is een mooie omgeving met veel groen. Onderweg ook nog slangen en andere insecten gezien. De spinnen heb ik overgeslagen, dat is niet mijn ding. Moet eerlijk zeggen dat al die beestjes niet mijn ding zijn eigenlijk. Bah! Onderweg ook nog mooie watervallen gezien. Ik heb foto's gemaakt, maar dat geeft niet echt goed weer van hoe het daar is. Dat is een ervaring die je zelf mee moet maken.
Onderweg ook nog een Gibbon gehoord. Niet gezien, maar toch, we hebben hem gehoord dus we vinken hem af. Aan het einde van de wandeling komen we aan bij de Karen bergstam. Deze verbouwen zelf hun koffie. Hier even een korte stop gehouden om die te kunnen proeven.

Na de wandeling hebben we geluncht en daarna zijn we naar de hoogste berg van Thailand gereden. Het hoogste punt ligt op 2565 meter. Heel gaaf, maar ook koud. Het was er helaas maar 12 graden. En daar loop je dan in een short met een topje. Brrrr.... Hier over het Ang-Kha pad gelopen en daarna doorgereden naar de Botanische tuinen. Helaas troffen we het niet met het weer. Eenmaal daar uitgestapt kwam het met bakken uit de lucht. Dus maar even gewacht tot deze over was en toen zijn we maar terug gereden naar het hotel. In de avond stond er een etentje op de planning bij de stamkroeg van onze reisleider. Ik heb dit overgeslagen omdat ik ziek was. Dus voor mij eindigde deze dag met op tijd gaan slapen.

• 13 Augustus 2015 - 14:33

Opa En Oma:

Hoi Jesse en Bryan,
    Heb vandaag jullie verslagen van het begin af nog een keer doorgelezen.
    Geweldig!!!!!
    Is het niet iets voor het Brabants Dagblad????
    Hopelijk ben je vandaag weer beter Jesse?
    Grroetjes, veel liefs en ga zo door!!!