Dag 1: Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jesse Oetelaar - WaarBenJij.nu Dag 1: Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jesse Oetelaar - WaarBenJij.nu

Dag 1: Bangkok

Door: Jesse

Blijf op de hoogte en volg Jesse

03 Augustus 2015 | Thailand, Bangkok

Vanochtend zijn we al vroeg aangekomen in Bangkok. De reis is goed verlopen. Zelf heb ik redelijk goed kunnen slapen in het vliegtuig. Als eerst hebben we de bagage in het hotel gezet en hebben we ons even op kunnen frissen. Daarna zijn we meteen op pad gegaan. Ondertussen was het al lunch tijd, dus hebben we eerst geluncht. Hierna zijn we op de boot gestapt om Bangkok vanaf het water te bekijken. We varen door de 'klongs' van Bangkok. Dit zijn smalle waterwegen door Bangkok. Vroeger werd dit gebied ook wel 'Venetië van het Oosten' genoemd. Je ziet meteen dat er hier totaal anders geleefd wordt dan bij ons. Mensen hebben veel minder, maar zijn daardoor zeker niet minder gelukkig. De mensen lachen hier heel de dag door. Thailand wordt niet voor niks het land van de glimlach genoemd. Onderweg zien we hele primitieve hutjes, maar ook mooie huizen langs de waterkant. Het contrast is groot. Wel heel mooi om te zien!

Na deze boottocht zijn we terug naar het hotel gegaan. Hier even op kunnen frissen om meteen door te gaan naar de dinner cruise. Deze ging over de Chao Praya rivier. De cruise duurde uiteindelijk maar 1,5 tot 2 uur. Dus je kunt je voorstellen dat wij in rap tempo het voor-, hoofd- en nagerecht kregen. Wel lekker Thais gegeten.
Dus een geslaagde eerste dag Bangkok!