Dag 4: Bangkok - Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Jesse Oetelaar - WaarBenJij.nu Dag 4: Bangkok - Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Jesse Oetelaar - WaarBenJij.nu

Dag 4: Bangkok - Kanchanaburi

Door: Jesse

Blijf op de hoogte en volg Jesse

06 Augustus 2015 | Thailand, Kanchanaburi

Sawadi ka! Vanochtend was het weer vroeg opstaan. Na het ontbijt zijn we met de bus in zuid-westelijke richting vertrokken naar Kanchanaburi. Na de eerste 1,5 uur rijden zijn we aangekomen bij de drijvende markt van Damnoen Saduak. Hier liggen een hoop bootjes klaar om hun waren te verkopen. Ze verkopen van alles van fruit tot aan souvenirs voor toeristen.

Bij ons in het hotel hing een plaatje met daarop een Doerian met daar een streep doorheen. Deze fruitsoort is de koning van het Thaise fruit en is verboden in het hotel. Deze fruitsoort verkochten ze ook op de markt en deze wilden we wel eens proberen. We kregen netjes een schaaltje met gesneden stukjes erop. Onze thaise gids zei ons er eerst even aan te ruiken. Bohh wat stinkt dat zeg. Meteen was het duidelijk waarom die het hotel niet in mogen. De geur schijnt zich snel te verspreiden namelijk. Maar toch geproefd want ondanks dat het stinkt zag het er wel lekker uit. En ja heel raar maar het smaakte prima. Niet het lekkerste fruit wat ik ooit op heb, maar het is best prima.
Hier verder even rondgewandeld, foto's gemaakt, koffie gedronken en de eerste souvenirs gekocht van een oudere thaise dame die uitspraken als "goedkoper dan hema en action" en "vader jacob..." had. In Turkije erger ik me daar onwijs aan, maar hier is dat erg leuk!
Vervolgens de bus weer in om weer 2 uur verder te rijden. Onze thaise gids had op de markt wat fruit gekocht om ons te laten proeven. We hebben een Longan, Ramboetan en een Mangoestan op. (Zie foto's) Echt heerlijk! Zo lekker vers en zoet!
We vervolgen onze weg naar Kanchanaburi. Na 2 uur rijden zijn we aangekomen bij het Death Railway Museum. Interessant om te lezen hoe de Burma-Thailand Railway (birmaspoorweg) is aangelegd in 1942-1943. Is wel heel wat aan vooraf gegaan zeg.. Voor het museum ligt de oorlogsbegraafplaats waar ongeveer 7000 geallieerden begraven liggen. Er ligt nog een begraafplaats aan de andere kant van Kanchanaburi. Hier liggen ruim 1500 gevangenen begraven.

Hierna zijn we doorgereden naar de beruchte brug die tijdens de Tweede Wereldoorlog over de rivier de Khwae Yai werd gebouwd. Deze brug is ook wel bekend van de film 'Bridge over the Rivwr Kwai'. Hier hebben we bij een drijvend restaurant gegeten en over de brug gelopen. Mooie omgeving ook weer! Daarna doorgereden naar het station Wang Pho. Hier zijn we op de trein gestapt naar het station Thakilen, een kleine 45 minuten rijden. Het ritje ging over de beruchte Birmaspoorweg.
Vanuit hier zijn we met de bus verder naar het resort gereden.
Hier zijn we lekker in het zwembad geplonst en daarna lekker diner gehad en nog even de nodige cocktails gedronken.