Dag 8: Chiang Rai - Doi Mae Salong - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Jesse Oetelaar - WaarBenJij.nu Dag 8: Chiang Rai - Doi Mae Salong - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Jesse Oetelaar - WaarBenJij.nu

Dag 8: Chiang Rai - Doi Mae Salong

Door: Jesse

Blijf op de hoogte en volg Jesse

10 Augustus 2015 | Thailand, Chiang Rai

Vanochtend hebben we de Gouden Driehoek bezocht. Dit is het punt waar de grenzen van Thailand, Myanmar en Laos samenkomen. Het dankt zijn naam aan de vroegere handel in opium en heroïne, het goud. Vanaf het uitzichtpunt had je goed zicht op het drielandenpunt en de Mekong River. Hierna hebben we het Opium museum bezocht. Hier wordt uitgelegd hoe de handel in opium vroeger in zijn werk ging.

Na de lunch in een plaatselijk restaurantje, zijn we verder gereden en bij een tankstation overgestapt op makkelijker vervoer voor in de bergen. De Songthaew. Dit is een soort pickup, maar dan met bankjes en een dak erboven. Onderweg naar het resort nog gestopt bij 2 bergstammen. De 1e stam waren de Akha's. Hier rond mogen kijken naar hoe de mensen hier leven. Mooi om te zien hoe al die mensen met hun souvenirs naar beneden gerend komen wanneer er 3 pickups stoppen. Die mensen hebben vrij weinig dus alles wat ze kunnen verkopen is voor hun een mooi extraatje. We mochten foto's maken maar dan moeten we wel een van die souvenirs kopen vertelde de reisleider ons.
Natuurlijk wilden we foto's maken dus er zijn wel wat souvenirs gekocht. Klein armbandje voor mezelf gekocht. Ik blij, die mensen blij, dus iedereen blij.

Hierna zijn we verder gereden naar de volgende stam. De...
Deze mensen leven al iets moderner en hebben meer om handen. Wat ruimere en stevigere woningen valt als eerste op.

Na ons bezoek hier zijn we weer verder de berg op gereden en nog even gestopt bij een van de vele rijstplantages. De laatste stop voor het resort was op een theeplantage. We hebben hier diverse theesoorten mogen proeven. Is echt heel lekker en je proeft dat het verser is als uit zo'n theezakje. Er werd daar uitgelegd dat ze de thee daar plukken en verwerken in de fabriek die erbij staat. Helaas geen kijkje kunnen nemen in de fabriek. Dat mag niet van ze. Wel vertelde ze ons dat de thee die wij gebruiken, die uit zo'n zakje, vaak gemaakt wordt van het restafval uit zulke fabrieken. Heb ik nooit geweten, dus vond het wel een interessant weetje.

Nu aangekomen op een resort in Doi Mae Salong. De plaats naam is Mae Salong, maar omdat deze op een berg ligt wordt de plaats Doi Mae Salong genoemd (doi betekend berg) Hier hebben we even kunnen relaxen en daarna lekker gegeten. De omgeving is hier enorm mooi. We zitten boven op de berg met een geweldig uitzicht.