Dag 7: Phitsanulok - Sukhotai - Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Jesse Oetelaar - WaarBenJij.nu Dag 7: Phitsanulok - Sukhotai - Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Jesse Oetelaar - WaarBenJij.nu

Dag 7: Phitsanulok - Sukhotai - Chiang Rai

Door: Jesse

Blijf op de hoogte en volg Jesse

09 Augustus 2015 | Thailand, Chiang Rai

Vandaag weer een lange dag reizen. Gelukkig hebben we hierna de lange reisdagen achter de rug.
We zijn vanochtend om 08.30u vertrokken, dus we hebben redelijk uit kunnen slapen.
Onze eerste stop van vandaag was bij het Sukhothai Historisch Park. Hier zijn we op de fiets doorheen gereden en hebben we een aantal oude tempels en ruïnes gezien. Dit park is zo'n 70 vierkante kilometer groot, vandaar de fietsen.
Onze Thaise gids heeft onze veel informatie gegeven over de verschillende tempels en boeddha beelden die daar staan. Sukhothai was voor Ayutthaya de hoofdstad van Siam.

Na deze stop zijn we verder gereden naar een lokaal restaurant in Srisatchanalai.
Na de lunch stond ons een busrit van 6 uur voor de boeg. Met 2 stops tussendoor. De 2e stop was bij het meer van Phayao. Hier op aanrader van de reisleider een Latte besteld. Deze decoreren ze dan voor je. Echt heel mooi en ook lekkere koffie!
Aan het begin van de avond zijn we aangekomen in Chiang Rai op een prachtig resort. Hier lekker gegeten ne meteen te bed gekropen.